V roce 2001 jsem založil 2FRESH – agenturu, která pomáhá společnostem s návrhem, vývojem a komunikací jejich služeb a produktů. V 2FRESH věříme, že navrhovat cokoli bez pochopení a zapojení lidí, pro které navrhujeme, nemá smysl. Usilujeme o konec éry neinformovaných rozhodnutí dělaných od stolu neotřesitelnými šéfy bez naslouchání a ověřování. Za ty roky v 2F jsem pracoval pro desítky klientů jako O2, Kooperativa, Globus, HBO nebo KB a prošel několik zákoutí designu od výzkumu, user experience, brandu, procesů, inovací až po změny v organizacích. Vše se nakonec sešlo v designu schůzek. Zvu vás na průzkum tématu, které je rozhodující pro naše přežití. Setkávání s jinými lidmi rozhoduje o našich osudech. Schůzky jsou všude. Filmová série Star Wars je jedna porada za druhou. Když si voláte s maminkou, je to taky schůzka. Svatba, pohřeb, vaše první rande. Schůzky. Možná i proto se snažím najít odpověď na otázku, proč je většina pracovních schůzek tak špatných.
Potřebujeme se scházet, abychom mohli dělat naši práci efektivně. V roce 2001 skupina 17 „myšlenkových vůdců“ dala dohromady „Agile Manifesto“. Byl to impuls k vzniku celé řadě přístupů jako např. scrum. Součástí manifesta je 12 agilních principů, jak přistupovat k práci. Polovina z těchto principů se odehrává na schůzkách, kde informujeme, odhadujeme, analyzujme nebo se ohlížíme za tím, co šlo dobře a co tolik ne. A přesto schůzky mnoha lidem spíš překáží, než aby pomáhali. Z výzkumu a vlastní praxe víme, že 30 až 50 % schůzek považují účastníci za neproduktivní mrhání jejich časem. Vy jako projektový manažer prosedíte na schůzkách více než 50 % veškeré pracovní doby. Když má firma 100 takových lidí, je to ztráta 24 mil Kč ročně. Peníze ale nejsou hlavní problém. Nejsmutnější je, že špatné schůzky nepřináší výstupy, které by lidem pomáhali posouvat práci dopředu. Když nepadají rozhodnutí a nejsou jasné úkoly, které se opravdu splní, tak společnost stojí na místě a je blbá nálada. Není správné, abychom se dále utvrzovali v názoru, že schůzky prostě takové jsou. Scházet se smysluplně je schopnost, kterou se můžete naučit.
Zvu vás k zamyšlení nad novým pohledem na schůzky.