Kamile, co primárně děláte a co je v životě Vaším cílem?
Jsem IT business konzultant a projektový manažer s dvacetiletou praxí v informačních technologiích v různých rolích, IT oborech a vertikálách financí, logistiky a telekomunikací. Prošel jsem certifikací Prince 2, TOGAF, ITIL v3 a COBIT, ale to hlavní mi dala praxe. V profesním životě bych rád přispěl ke skutečné digitální transformaci ekonomiky, která svojí efektivitou umožní nastupujícím generacím věnovat se kreativním věcem a soukromému životu.
Letošní téma je Tips & Tricks, jaké jsou hlavní myšlenky, o kterých budete chtít mluvit?
V problematice real-time koordinace lidí a jejich aktivit je možné buď freestylovat a doufat, že vše nějak dopadne, anebo striktně naplánovat a riskovat, že první výjimka rozbije celý plán. Cílem je ukázat na rizika a popsat správný vyvážený přístup k plánování a samotné realizaci. Jak přiřazovat úkoly. Jak efektivně předávat informace o průběhu mezi zodpovědnými osobami – cílená bezchybná komunikace je klíč. Jak sledovat stav aktivit a chovat se v případě selhání aktivity nebo v případě časových odchylek. A co všechno a jakým způsobem zaznamenat, abych příští běh podobné koordinace byl optimalizovaný.
Jak si osobně představujete člověka, o kterém byste řekl, že je v nějakém svém oboru Experienced Professional a že pracuje s fortelem?
Kamil Kovář: Znám více takových lidí ve svém okolí a klíčová je energie, zkušenost, trpělivost s nástroji i s lidmi. Fortel člověk nabude pouze tím, že všechno už několikrát viděl, prožil a prokopal se slepými uličkami. Lidově odmakal si to. Neřekl bych o člověku, že je profesionál, pokud zároveň nemá dostatečné schopnosti komunikovat s ostatními, v určité míře organizovat aktivity vlastní i lidí kolem sebe, nedokáže se učit a současně uvažovat out-of-the-box, když je potřeba. Profesionál se vypořádá se změnou s ledovým klidem. Na jeho výstupy musí být současně vždy spoleh.
Představte si řízení projektu jako je například odstávka infrastruktury nebo rekonfigurace výrobní linky. Pro úspěšné odřízení takovýchto projektů je potřeba řešit i aktivity v řádu minut, nikoliv dnů. Desítky lidí čeká na potvrzení ukončení práce jedince. S jakými přístupy pracuje tradiční project management a s jakými real-time koordinace? Rozebereme jednotlivé přístupy z pohledu plánování, komunikace, auditovatelnosti, měřitelnosti, opakovatelnosti a řešení odchylek. Dozvíte se na co si dát pozor a jakým chybám se vyvarovat během koordinací v reálném čase.