Vystudoval Divadelní fakultu AMU Praha a později také Divadelní fakultu JAMU v Brně v rámci doktorského studia. Absolvoval celou řadu výcviků a stáží v oblasti komunikace, a to i v zahraničí, např. v Německu, Rakousku a ve Francii. Jeho školeními a tréninky od roku 2001 prošlo přes 18 500 zaměstnanců mnoha společností.
Posledních 17 let se s veškerou vášní věnuje improvizačnímu divadlu. V roce 2012 založil centrum výzkumu a rozvoje improvizace s názvem IMPRO INSTITUT, který připravuje kurzy a workshopy jak pro korporátní klientelu, tak pro veřejnost. V roce 2013 v nakladatelství Grada vydal knihu s názvem „Buďte mistry improvizace!“ a v roce 2015 „Trénink mistrů improvizace“.
Pravidelně přednáší na vysokých školách jako jsou VŠE, FFUK, Metropolitní univerzita, VŠEM. Připravuje řečníky v rámci TEDx Prague na jejich vystoupení a sám také na TEDx Praha v roce 2017 vystoupil. Podobně pracuje jako kouč a mentor při přípravě prezentací a vystoupení na konferencích jednotlivců z firemního a korporátního prostředí.
Jeden z největších filantropů v Česku, iniciátor a signatář výzvy „Druhá transformace ekonomiky ČR“. Podnikat začal již na střední škole, krátce po jejím absolvování založil v roce 1995 společnost W.A.G., známou pod obchodní značkou Eurowag. Ta je dnes technologickým lídrem zaměstnávajícím 2000 profesionálů v 18 zemích Evropy.
Eurowag buduje integrovanou platformu pro mezinárodní dopravní společnosti digitalizující jejich provoz, a tak transformující celé odvětví s cílem učinit jej čistší, efektivnější a férovější. Od roku 2021 se akcie Eurowag, jako jediné české společnosti, obchodují na londýnské burze.
Martin Vohánka spoluzaložil Nadační fond nezávislé žurnalistiky a Nadaci BLÍŽKSOBĚ. Přednáší na VŠE v Praze, je nadšený včelař. Etika podle něj není v podnikání luxus, ale výhoda, se kterou se dobře žije, pracuje a spí.
V podnikání se vše točí kolem měřitelných výsledků. Na otázku smyslu nám ale statistika nedá odpověď. Zapomeňme na byznys jako pouhou hru čísel. Ve skutečnosti jde o předanou pozitivní emoci, opakovanou ochotu lidí s vámi spolupracovat, používat vaše produkty či služby, stát se součástí vašeho příběhu.
Přednáška bude mít formu moderovaného rozhovoru, moderovat jej bude Martin Vasquez.