Martin Kozel je ředitelem organizace Učitel naživo. Podílel se na přípravách programu pro budoucí učitele, zároveň byl u celého rozvoje koncepce a kurikula programu Ředitel naživo pro ředitele škol a jejich zástupce. Stál u zrodu projektů na podporu učitelů v Nadaci Depositum Bonum, jako například H-mat nebo Elixír do škol. Řediteloval občanskému sdružení Jules a Jim a je vítězem Social Impact Award s projektem Podnikavá škola. Vystudoval sociologii na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, od mala je zapáleným skautem.
Nezisková organizace Učitel naživo (UNŽ) má úctyhodné poslání – jejím cílem je zlepšit kvalitu českého školství pro naše děti, a to přes podporu a zkvalitnění přípravy budoucích učitelů a rozvojem ředitelů škol. Chce dosáhnout systémové změny, což znamená nejen pomoci konkrétním učitelům a ředitelům, ale také spolupracovat se systémem a měnit legislativu. Organizace se skládá z cca 40-50 srdcařů. Řízení organizace vypadalo tak, že se celý tým sjel na offsite v srpnu a vytvořil plán na příští školní rok. Jenže už v září se realita odvíjela zcela jinak. Například – když několikrát za rok vymění klíčového člověka – ministra školství. Vždy jsme se dokázali rychle přizpůsobit, ale už málokdy jsme opustili i původní záměry a nabalující se sněhová koule se stala po chvíli neudržitelnou. Proto se vedení UNŽ rozhodlo před dvěma lety přejít na Agilní způsob řízení. V této přednášce vám Martin Kozel (spoluzakladatel a CEO UNŽ) a Roman Šmiřák (spoluzakladatel RainFellows) nasdílí, jak se k Agilitě postavili v tomto neobvyklém prostředí neziskovky, co jim to přineslo a jak hodnotí Agilitu lidé v organizaci s odstupem dvou let.